header3.jpg

Død over generiske stockfotos!

Øjet fanger altid billederne før tekst, så pas på med opstillede stockfotos, der intet siger om dit materiale og din virksomhed. I stedet bør du overveje, om det ikke er på tide at få lavet jeres egen billedbank.

Du har brugt timevis på at strikke den perfekte tekst sammen. Rettet, slettet, tilføjet og flyttet rundt flere gange, så dit nyhedsbrev/debatindlæg/LinkedIn eller Facebook-opslag sidder lige i skabet. Det eneste du mangler, inden du trykker udgiv, er et billede. Du går som sædvanlig ind på jeres billedtjeneste for at finde det helt rigtige foto. Her støder du så ind i det tilbagevendende problem: Lige netop det foto, der passer til din tekst, har du brugt før. Men det er den eneste mulighed, så du er nødt til at genbruge, selvom det virker utjekket.

Men der findes en løsning: hvad med at få taget jeres egne, unikke stockfotos, der viser jeres unikke arbejdsplads, medarbejdere og kerneområder?

Hvorfor bruge den slags penge?

Når man sidder og scroller gennem LinkedIn og nyhedssites, bliver man mødt med en hær af pæne, tværkulturelle, politisk korrekte mennesker, der smiler bredt og stift. Upersonlige billeder fra en generisk billeddatabase, der intet har med afsenderen at gøre. Hvis du er særligt årvågen, vil du sågar kunne spotte gengangere i den brede mediedækning, hvor de samme billeder bliver brugt igen og igen.

Tro os! Vi ved, hvor vigtig det er med gode billeder, der kan fange og fastholde modtagerens opmærksomhed. Det er unægteligt en kende svært, når de fleste medier og virksomheder tyr til de samme billeddatabaser.

I de her dage er der altid mange, der kæmper om de samme menneskers opmærksomhed. I har konkurrenter. Vi har konkurrenter. Alle kæmper om de samme ti sekunders opmærksomhed. Derfor giver det mening at vise, hvad det er præcis I kan byde på lige med det samme. Og ved at have jeres egen professionelle billeddatabase, kan I virke tillokkende allerede ved første øjekast.

Det praktiske

Det første trin mod en professionel fotodatabase, er den tætte dialog mellem jeres virksomhed og os. Hvem er I? Hvad har I brug for? Hvad er jeres kernefortælling og hvordan fortæller vi den bedst muligt?

Antallet af billeder og mængden af forskellige motiver er noget vi aftaler sammen, så vi bedst muligt rammer jeres behov, værdier og identitet.

Sidst men ikke mindst, sørger vi for et online billedarkiv, hvor der altid er fri adgang. På den måde skal I ikke tænke over hvilke computere og hvilke mapper, I finder jeres billeder. De er samlet ét virtuelt sted. Vi sørger naturligvis også efter aftale for, at der nogle gange om året lægges nye billeder i, så I undgår at rende ind i problemet med for mange gengangere.

Når I har jeres eget billedarkiv, får I også større indflydelse på, at de penge I investerer, går til noget, der altid er brugbart for jer, og som kunder har nemt ved at forholde sig til. Hvorfor ikke fremstå så lækre som I er, i stedet for at bruge generiske, upersonlige stand-ins til at sælge jeres budskab?